O vzgojni teoriji
Zmeda na področju vzgoje je nastala predvsem zato, ker je bila vzgoja razumljena kot dejavnost tistega, ki vzgaja (staršev, učiteljev, vzgojiteljev…). Na podlagi tega so vzgojni priročniki večinoma osredotočeni na vzgojne dejavnosti vzgojiteljev, ki jih opisujejo v obliki navodil, smernic, skoraj kot receptov za uspešno vzgojo ali navodil za uporabo. Rezultat vsega tega so t.i. vzgojni stili, ki eden za drugim izkazujejo določeno stopnjo vzgojne neuspešnosti. To pa zato, ker je vsak otrok, vsaka družina svoj univerzalni individuum. Niti dva otroka si nista med seboj enaka, niti dve družini si nista med seboj enaki. Vzgojo je zato treba neprestano prilagajati posameznemu otroku, posamezni družini, kar pa nam vzgojni priročniki in njihovo omejeno znanje ne dopuščajo.
Pri Educandum smo zato za vas stopili dva koraka naprej. Prvi korak je bil oblikovati trdno definicijo vzgoje, ki opisuje tisto pravo bistvo vzgoje in nam tako služi kot trden temelj, na katerem je mogoče zgraditi uspešno vzgojo. Drugi korak je bil opredeliti glavne elemente vzgoje, katerih razumevanje nam omogoča prilagajanje vzgoje vsaki družini in vsakemu otroku posebej. Ti elementi so otrok, avtoriteta, medosebni odnos, učenje vedenja, vzgojni cilji, pravila vedenja, meje dovoljenega, želeno vedenje, neželeno vedenje, nagrajevanje in kaznovanje.
Skozi vzgojni priročnik 11 stebrov vzgoje, smo vsakega od teh elementov podrobneje razložili in predstavili njegovo vlogo v procesu vzgoje. Njihovo razlago smo podkrepili s praktičnimi primeri in predstavili, kako lahko z manipulacijo posameznega elementa vplivamo na vedenje naših otrok. Z vsem tem znanjem nato tretji korak (prilagajanje vzgojnega procesa posamezni družini in otroku) prepuščamo vam, dragi starši, saj vi najbolje poznate svojo družino in svojega otroka.
Prav poznavanje svoje družine, otroka in njunega delovanja vam namreč omogoča najučinkovitejše prilagajanje vzgoje in vzgojnih dejavnosti, kar vam prinaša največ možnosti za uspeh pri vzgoji vaših otrok.
11 vzgojnih elementov
Otrok
je osrednji subjekt vzgojnega procesa, vir informacij za vzgojitelja, kar je osnova
za načrtovanje, usmerjanje in prilagajanje vzgojnega procesa.
Avtoriteta
je vir informacij in razlog za spreminjanje otrokovega vedenja.
Medosebni odnos
boljši kot je medosebni odnos med otrokom in avtoriteto, enostavnejši je proces vzgoje.
Učenje vedenja
je osrednja dejavnost vzgoje.
Vzgojni cilji
skupaj z otrokom predstavljajo osnovo za načrtovanje vzgojnih dejavnosti.
Pravila vedenja
z njimi otroka postopoma uvedemo v družbena pravila.
Meje dovoljenega
z njimi otroka postopoma uvedemo v družbene meje dovoljenega obnašanja.
Želeno vedenje
opisuje vse tisto vedenje, ki nas vodi do zastavljenih vzgojnih ciljev.
Neželeno vedenje
opisuje vse tisto vedenje, ki nas pri doseganju vzgojnih ciljev ovira ali ogroža
otrokovo zdravje ali zdravje drugih ljudi.
Nagrajevanje
je pristop za krepitev določenega vedenja.
Kaznovanje
je pristop za odvračanje od določenega vedenja.
Nam želite zastaviti vprašanje?
Kontaktirajte nas na info@educandum.si